Irene Brakman

Concerten songs from the Heart, Zingmeditaties, Klankmeditaties, Intuïtieve Kunst, Verhalen

woensdag 4 maart 2015

Langzaam, langzaam.



Langzaam, langzaam heb ik het gevoel weer een beetje terug te keren in de wereld. Eind november in 2014 kreeg ik een herseninfarct. Een proces van revalidatie brak aan. Mijn stem mijn grootste bezit was haar melodielijn kwijtgeraakt. Het praten ging moeilijk en van het zingen was niets meer over. Ik ben dankbaar dat de juiste mensen op mijn pad zijn gekomen, die me onvoorwaardelijk hebben gesteund en niet in het drama gingen zitten.
Ik kan nu waarlijk zeggen dat het herseninfarct een groot cadeau is geweest, wat me veel gebracht heeft. De ballast is verdwenen en mijn gevoel is nog nooit zo intens geweest.
Ook langzaam, langzaam, ga ik weer toewerken naar het maken van muziek en laat me verrassen door het leven zelf. Alles is anders.


Slowly, slowly, I have the feeling to return in the world again. At the end of November 2014, I had a stroke. A process of revalidation was occuring. My voice, my greatest possesion had lost her melodieline. Talking was difficult and the singing was completly gone. I am very gratefull that the right people came on my pathway, who supported me uncondionally and didn't go into the drama. I can trully say now that this stroke was a great gift and brought me so much. The cluttering in my mind has gone and never were my feelings so intence.
Also slowly, slowly, I am making music again en let myself be surprised by life it self. Everything is different. 








maandag 9 juni 2014

Kiev.

Op dinsdag 27 mei speelden we mantra's tijdens de satsang van Nukunu in Kiev. De satsang werd druk bezocht.

On Tuesdag, the 27th of May we played mantra's during the satsang of Nukunu in Kiev. The satsang was visited very well.


Nukunu organiseert een zomerfestival van 7 t/m 12 juli in Aarhus in Denemarken. Zie voor meer informatie the website: www.youarethat.dk.


Nukuni is organising a Summerfestival from the 7th of July till the 12th of July in Aarhus, Denmark. For more information of this event see the website: www.youarethat.dk.

Tijdens het bezoek aan Kiev had Meera Bai alles voor ons geregeld, ook een concert in Kiev zelf. Mijn dank is groot hiervoor.

During the visit to Kiev, everything was arranged by Meera Bai, also a concert in Kiev. My gratitude is unlimited for this.








vrijdag 23 mei 2014

Soundhealing in Zeeland

Een live opname van een Soundhealing avond in Roosendaal. En foto's genomen van de natuur vlak bij waar ik woon.


A life recording of a Soundhealing evening in Roosendaal. And pictures taken in the nature close by were I live.








woensdag 9 april 2014

Long Shakuhachi and Native American Flute.

Tijdens mijn verblijf in India mocht ik na de Agni Hotra ceremonie in Sacha Dam Ashram als afsluiting mijn Native American Flute bespelen. Daarbij was ook Tilopa uit Duitsland aanwezig waarbij wij samen spelen. Tilopa bespeelt de Long Shakuhachi.

Als je op de hieronder aanwezig link klinkt, hoor je een opname van ons samenspel.

During my stay in India I was allowed to play after the Agni Hotra ceremony in Sacha Dam Ashram, the Native American Flute. I was accompanied by Tilopa from Germany and we are playing together. Tilopa is playing the Long Shakuhachi. Click on the video and you here the playing.

For more information about Tilopa and his work visit: www.Tilopa.de.








maandag 1 oktober 2012

India.


Tijdens mijn reis in India werd mijn fluit gezegend door zijne Heiligheid de Sakya Trinzin. Dankbaarheid!

During my voyage in  India my flute was blessed by his Holiness the Sakya Trinzin.
Gratitude!








His holiness the Sakya Trinzin.


donderdag 30 december 2010

Soundhealing.


Soundhealing en Mantra concerten.

De kern van deze ontmoeting is te waarnemen dat alles levend is en verbonden in een altijd veranderend web van het leven. We bewegen in de gewijde ruimte van klanken en mantra's en komen tot een open ruimte van liefde en heling in onze harten en een gevoel van thuiskomen, heling en herwinnen van je kracht.
In het mantra zingen zal er ook een moment zijn waar de stilte zijn natuurlijke plaats inneemt en dat geeft een moment van innerlijke stilte en rust.
Neem een matje, kussentje of deken mee, zodat je ook heerlijk kan ontspannen gaan liggen of zitten.

Irene Brakman werkt al zo'n 20 jaar met klank- en muziekinstrumenten. Zij heeft vele jaren concerten gegeven in het binnen- en buiteland

Opgave en informatie bij Irene Brakman, tel. 00316-11120650
email: morningstarr@gmx.com


The core of this meeting is to see that everything is a live and connected in a always changing web of life. We move ourselves in the sacred space of sounds and mantra's and we come to an open space of love and healing in our hearts and a feeling of coming home, healing and regaining of your inner force.
In the mantra singing are also moments of silence and that is giving stillness and inner peace.
I advice you to take a blanket or pillow with you, so you can lay down comfortable.

Irene Brakman is working with sound- and music instruments for over 20  years. She has given many concerts in this country and a broad.

 




woensdag 29 december 2010

Fluitconcert

      

 


4 januari 2011


FIREMOMENT 




Calling the tribe.

THE CALLING

Op mijn 20e ben ik begonnen met het spelen van dwarsfluit. Daarvoor heb ik natuurlijk blokfluit gespeeld maar mijn droom ging uit naar een dwarsfluit. Van mijn eerst verdiende geld heb ik er dan ook één gekocht en ik ben op les gegaan. Circa een jaar of 8 heb ik les gehad in klassieke muziek. Een uitdaging om alles in de juiste maat te spelen! In 1996 werd ik gevraagd om te komen spelen binnen een groep die alleen met klanken werkt. Dit was een hele uitdaging omdat ik niet zonder bladmuziek kon spelen. Na het steeds meer ervaring op doen en het spelen in een Ierse Muziekgroep is dit het liefste wat ik nu doe. Spelen vanuit het hart. In 2003 heb ik samen met een aantal Nada Naga leden een reis ondernomen naar Amerika. Toen we samen speelden met het Wereld Meditatie Ensemble werd mij gevraagd de Native American Flute te spelen. Alhoewel ik nog nooit op zo'n fluit had gespeeld was het alsof ik de fluit kende. Een elder van de Chinook tribe kwam naar mij toe en zei dat zij nog les konden nemen bij mij omdat ik speelde als een Native American. Kort daarop ben ik geadopteerd door de stam en kreeg de naam Sweet Medicine. Inmiddels speel ik op verschillende fluiten waarvan de Native American Flutes wel mijn voorkeur hebben. 

Jezelf leegmaken en je adem door de fluit te laten gaan. Je vingers spelen dan de juiste noten. Dit is de eenheid met de bron!


WAITING FOR THE HORSES



They are here.

 On my 20th I began with playing the flute. When I was a child I played the recording but my dream was always to play the flute. I had collected my first pay from my job and I immediately bought one and I took some lessons. Almost 8 years I had lessons in Classical Music. A challenge to play everything in the right beat. In 1996 I was being asked to play in a group that only works with sounds. This was the real challenge because I couldn't play without sheet music. During the time I got more and more experience en I also played in a Irish Musical group and I love doing this. Play from the heart. In 2003 I've made together with a couple of members of the group Nada Naga a journey to and through America. When we were asked to play together with the World Meditation Ensemble, I was asked to play the Native American Flute. Although I never had played on such a flute, it seemed as if I knew the flute. One elder of the Chinook tribe came to me and said that I played like a Native American and that I could give them lessons. Shortly after that I was adopted by the tribe and got the name: Sweet Medicine. These days I play on different flutes but my most favorites are the Native American Flutes.

Empty yourself and let your breath go through the flute. Your fingers are playing then the right notes. This is oneness with the source!

Oliepastels

De innerlijke glimlach
Wat is het heerlijk om je soms terug te trekken en het pastel krijt over het papier te laten gaan. Ik weet nooit wat er ontstaat. De tekening is altijd weer een verrassing die naar het einde toe vorm krijgt. Het thema blijft vaak terugkomen zoals de "Innerlijke Glimlach" of  "Het overgeven aan dat wat is". Ik werk met verschillende soorten pastel krijt van olie pastel tot soft pastel. Zodra het hele vel gevuld is ga ik er met een mix van terpetine en lijnolie overheen. Sommige kleuren verdwijnen en lossen op in andere kleuren. Andere kleuren worden juist feller. Met kleurpotloden accentueer ik de contouren en het figuur ontstaat. Het tekenen is een reis op zich waarvan de bestemming niet bekend is.